Hållbarhetsfrukost om att skapa hållbara affärsmöjligheter med hjälp av kundinsikter
tors 16 dec.
|Online | Zoom
Hur påverkar hållbarhet din affär idag och imorgon? Med kundinsikter kan du ta reda på det. Under denna Hållbarhetsfrukost kommer du få konkreta tips på hur du kan utveckla din affär utifrån kundernas behov och beteenden.
Tid och plats
16 dec. 2021 08:00 – 9:00
Online | Zoom
Gäster
Om evenemanget
Många företag har idag ett systematiskt hållbarhetsarbete. Det visar att du bryr dig om framtiden och att du är medveten om vad som händer i världen. Men många upplever samtidigt att det är svårt att innovera sina tjänster och produkter till att vara mer hållbara. Var ska du börja, och vad ska prioriteras?
Under denna Hållbarhetsfrukost får du konkreta tips på hur du kan börjar med att integrera kundinsikter i hållbarhetsarbetet, och så får du kunskap om hur detta kan leda till konkurrensfördelar och nya affärsmöjligheter till ditt företag.
De flesta vet att ett kunddrivet arbetssätt är en viktig del i att utveckla framgångsrika affärer. Men få vet kanske att kundinsikter är en bro mellan affärsutveckling och hållbarhet. Idag finns det ett kundinsiktglapp i hållbarhetsarbetet hos många. Det innebär att företag saknar insikter om hur kunderna ser på de hållbara val som företaget gör åt dem, och vet för lite om hur kunderna resonerar när det kommer till frågor om hållbarhet.
På denna Hållbarhetsfrukost får du träffa Sarah Isaksson som är hållbarhetststrateg på Antrop och har erfarenhet av att arbeta med kundinsikter samt driva och följa upp företags och myndigheters hållbarhetsarbete. Hon ser fram emot Hållbarhetsfrukostens diskussionsdel och att lyssna på just dina frågor.
Här är två frågor som kan vara intressanta att ställa sig innan vi ses:
- Hur ser det ut med kundinsikter hos ditt företag idag?
- Hur ska du ta reda på vad dina kunder vill ha och behöver?
Om Antrop
"Antrop är en tjänstedesign- och UX-byrå. Vi hjälper företag skapa användarnytta, affärsnytta och samhällsnytta. Genom att analysera verkliga kundupplevelser kan vi designa tjänster som på riktigt matchar människors behov, beteenden och drivkrafter. Vi på Antrop drivs av en passion för att skapa fantastiska kundupplevelser, men också en stark vilja att göra gott. Vi jobbar varje dag med att designa för ekologisk, social och ekonomisk hållbarhet."
Läs mer om Antrop här: https://antrop.se