Hållbarhetskommunikation med Futerra
ons 11 maj
|Online | Zoom
I den här utbildningen lär du dig att kommunicera hållbarhet effektivt och trovärdigt. Under tre timmar får du bland annat lära dig vilka målgrupper som triggas av vilka argument, hur du undviker greenwash och hur du bygger ett trovärdigt, hållbart varumärke.
Tid och plats
11 maj 2022 09:00 – 12:00 CEST
Online | Zoom
Gäster
Om evenemanget
Kostnad (exkl. moms)
- EMC medlemmar: 3900 kr
- Icke medlemmar: 5500 kr
Om du vill bli medlem i EMC så är du välkommen att kontakta oss.
Antal deltagare
- Minst 8 och max 20 (först till kvarn)
Sista anmälningsdag 10 maj
Avbokning är möjligt fram till 27 april, därefter faktureras deltagandet.
Om utbildningen
Bra hållbarhetskommunikation är en nyckel till att både driva acceptans för förändring och skapa engagemang och attraktion för sitt varumärke och erbjudande. Men hållbarhetskommunikation är också en riktig utmaning. I en omvärld där både målgruppens kunskap och greenwashing ökar, är det en balansakt att lyckas bygga förtroende för vad man vill och vad man gör. Finns det några smarta regler att förhålla sig till för att undvika klavertramp? Kan man lyckas bygga trovärdighet även om man är precis i början av sin hållbarhetsresa? Dessa och fler kritiska frågor kommer vi svara på med hjälp av lyckade och mindre lyckade exempel från omvärlden.
Föredragshållare är Anna Högberg, VD och en av grundarna av Futerras Stockholmskontor. Anna har sin bakgrund kreatör inom reklam och varumärke och hjälper idag kunder att hitta strategiska insikter och magiska möjligheter utifrån den påverkan varumärket har. Anna har hjälpt kunder såsom Skanska, Kinnarps, OKQ8, Hemköp och Interflora att definiera sin hållbarhetsposition och skapa vägkartor för hållbart ledarskap.
Biljetter
Hållbarhetskommunikation utb.
Utbildning inom hållbarhetskommunikation med Anna Högberg, VD och en av grundarna av Futerra.
0,00 krFörsäljning avslutad
Totalt
0,00 kr